Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre többször lehet hallani, hogy egy diák valamilyen tanulási zavarral küzd, de vajon ennek milyen lelki hatásai vannak? Egy iskolapszichológussal beszélgettünk.
Aki egészségi állapota vagy egyéni adottsága miatt nem tud egyes érettségi tárgyakból vizsgát tenni, vagy nem kapott középiskolai érdemjegyeket, felmentést kérhet az érettségin.
A 2007-es 52 ezerhez képest 2013-ra 78 ezerre emelkedett a beilleszkedési, tanulási vagy magatartási gondokkal küzdő diákok száma, a hátrányos helyzetűeké viszont csökkent - írja a hvg.hu a Magyar Nemzetre hivatkozva.
Az elmúlt húsz évben megnőtt az iskolákban a problémás gyerekek száma. Az általános iskolások jelentős hányada tanulási nehézséggel, figyelem- és magatartászavarral küzd itthon – írja a Magyar Nemzet.
Azoknál a gyerekeknél, akik otthon passzív dohányzásnak vannak kitéve, nagyobb valószínűséggel jelentkezik tanulási és viselkedési zavar, mint társaiknál - állapították meg amerikai kutatók.
Leszakadó, hiperaktív, deviáns, tanulási zavarral küszködő - számos szinonimája van annak, ha egy diák nem találja a helyét az iskolában. A "problémás" tanulók egyik menedékhelye volt a Külvárosi Tankör, amely anyagi okok miatt szeptemberben megszűnt. Az iskola idén lett volna húszéves.
Segít a tanulásban és a koncentrálásban a világoskék fény - állítják holland tudósok. Egy ennek megfelelően megvilágított osztályban a tanulók a koncentrációs tesztekben 8,7 százalékkal jobb eredményeket értek el, mint három, normál teremben dolgozó kontrollcsoport - jelentették ki a Twente Egyetem tudósai szerdán.
Magyarországon a becslések szerint a diszlexiások aránya 10 és 30 százalék közé tehető, ami azt jelenti, hogy minden iskolai osztályban minimum három diák mindennapjait teszi nehezebbé. Ennek ellenére, a legtöbben fel sem ismerik sikertelenségük okát, értetlenül állnak kudarcaik előtt. A probléma nagy szakértője, Kazal Kolos segítségével most utánajártunk, hogyan ismerheted fel, kezelheted, vagy előzheted meg a tanulási zavart.